nota dari http://keretamayat.blogspot.com/
Tahukah korang?
Antara azab yang dahsyat di hari akhirat adalah…menyesal…
Korang pernah menyesal bukan? Apa rasa..pedih?sakit?azab?
Biasa org menyesal hingga menggigit kuku sampai berdarah..ni kira menyesal tahap gilababi lah nie..dan paling dahsyat menyesal..hingga sanggup membunuh diri…kasihan…
W.A.L.A.U.B.A.G.A.I.A.M.A.N.A.P.U.N.!!!!
Itu baru menyesal di dunia..belum lagi menyesal yg paling dahsyat iaitu menyesal pada hari akhirat..hinggakan org yg masuk shurgapun masih menyesal jugak…
Eh? Org masuk shurgapun menyesal gak..
Ya, satu cerita lebih kurang maksud, seorang penghuni shurga sedang berehat2 dalam shurganya..tiba2 shurganya berubah warna kepada lebih cantik lagi…ia hairan lalu bertanya kepada malaikat..apakah gerangan yg membuatkan shurganya berubah wajah?..jawab malaikat:
Oh..ini adalah kerana satu titik peluh ahli shurga di atas telah jatuh ke shurgamu..
Dahsyat..satu titik peluhnya sahaja telah merubah shurgaku menjadi indah..apakah amalan ahli shurga di atas yg melebihi amalanku..?
Jawab malaikat: dia hanya lebih satu tasbih berbanding kamu…. Lalu timbul penyesalan pada ahli shurga..
Pembaca blog yg saya muliakan sekalian..ahli shurga menyesal pada waktu2 yg berlalu tampa zikirullah….oh….terkena tepat pada batang hidung penulis..!!!
Another sory: Bagaimana pulak menyesal ahli neraka?
Ni nak kena nangis dulu…
…..,,
….
‘’’’’’
‘’’….
Isk..isk…sob..sob..uhuk..uhuk..
Ahli neraka menyesal hingga menggit jari jemari sampai putus-putus…oh…
Ahli neraka menyesal hingga mengoyakkan kulit mukanya sampai ke tulang..oh…
Ahli neraka menyesal hingga di pecahkan matanya..hingga air mata darah..membajiri mereka…
Oh…jangan ketawa jika melihat aku menangis..jangan hina dengan lelaki2 yg menangis kerana takutkan api neraka…neraka bukan tempat main-main2.!!! .
Memang benar org islam masuk shurga akhirnya..tapi dengan neraka jangan main main!!!jangan main2 dengan Azab Allah!!!
Korang tahu berapakah kadar kedalaman lubang neraka?,
sekiranya seorang bayi di campakkan ke dalam neraka…dengan izin Allah, bayi itu membesar tanpa makan dan minum mengikut kadar manusia biasa… hinggalah bayi itu membesar sampai menjadi tua bangka..belum lagi jatuh kedasar neraka…!!!
Kemudian, meraka mulai meraung! mengjerit! menangis ..!
“Ya Allah dengarlah rayuan kami” jerit ahli neraka,
40 ribu tahun kemudian baru Allah Jawab.
“ Apa korang Mahu?”
“Keluarkan lah kami kedunia walaupun sesaat…”
Allah tak layan permohonan mereka, maka mereka ni merayu lagi selama 40 ribu tahun,,
“Ya Allah jadikanlah kami tanah…”
Allah berfirman:(lebih kurang maksud)
“Kekallah kamu dalam neraka selama-lamanya…!”
“Ya Allah dengarlah rayuan kami” jerit ahli neraka,
40 ribu tahun kemudian baru Allah Jawab.
“ Apa korang Mahu?”
“Keluarkan lah kami kedunia walaupun sesaat…”
Allah tak layan permohonan mereka, maka mereka ni merayu lagi selama 40 ribu tahun,,
“Ya Allah jadikanlah kami tanah…”
Allah berfirman:(lebih kurang maksud)
“Kekallah kamu dalam neraka selama-lamanya…!”
Merekapun menangis sampai keluar darah, lepas tu keluar nanah, lepas tu keluar bijik mata..mereka mengoyakkan muka mereka menyesal.mereka mengigit lengan2 mereka...mereka menderita..mereka mahu mati,,mereka mahu maut datang ambil nyawa mereka,.. mereka tidak mahu wujud ..mereka ingin sangat jadi mayat..tapi mereka kekal di dalamya selama-lamanya…Mereka terbakar, mereka kegorengan,mereka kerebusan, mereka kepanggangan, mereka kekukusan, mereka sakit yag amat..maha sakit…
.Ya Allah selamatkan lah kami dari Azab api nerakamu…..
.Ya Allah selamatkan lah kami dari Azab api nerakamu…..
Mengapa mahu menangis di sana?
Mengapa mahu menyesal di sana…?
Ingat..!!! Penyesalan Terbesar Dalam Hidup Dimulai Dari Awal Yang Salah…
Oleh kerana aku bukan ustaz..dan aku baru nak start…aku nak ajak korang berfikir…mari kita periksa diri kita yg kita ni tergolong dalam golongan starter yg mana…dan jika ada apa2 yg korang tak berkenan…bolehlah meng’tong sampah’kan….memang patut, kerana aku buka ulama’..isk…
*entry pasal nie pnjg ag sebenanya, korg nak smbg bace.. klik sini :)
Biarlah dunia beredar
Rentak sama kita berlari
Menuju titik permulaan
Belum tahu di mana ia berkahir....
5 comments:
salam~urm.. best gak blog tu.. walau agk kasar... tp x per.. asal sumer nyer dari hati.. coz kata2 dari hati akn trun ke hati.. iA~
aah.. blog tu kasar sket kn.. tp, xder la merepek yg bkn2 kn.. syg qassy!
peringatan yang bermanfaat.
thanx dayah!
my pleasure :)
hu8.. syg dayah jgk~iA, selamanya...
sampai syurga~
Post a Comment