Monday, June 20, 2011

tatiuc

oh yeah... da sebulan lebey sket kat sini. :) perjalanan yang di anggap sukar suatu masa dulu... siapa percaya saya mampu terus berdiri hingga ke saat ini.. alhamdulillah.. orang cakap.. pengalaman tu tidak ternilai harganya.. dan betullah orang cakap tu.. alhamdulillah.. saya bersyukur.. diberi peluang untuk merasai nikmat hidup... perjalanan hidup saya.. kenangan pahit manis, kelabu.... dan betullah orang cakap jugak.. pengalaman itu adalah guru yang terbaik... haish.. asyik dgr orang cakap je nie.. wakakaka

oh.. yeah.. tatiuc.. sebelum sampai kat sini.. hanya Allah yang tahu apa yang saya kena tempuhi.. hanya tuhan tempat mengadu.. dan sekarang.. bila da kat sini.. semuanya seakan-akan berbaloi...

hidup kat tatiuc.. xder la semewah macam kat ucsi..xder la seenjoy blaja kat kL..xder la semeriah blaja kt utm.. xder la seindah blaja kt jB..tp... suasana kat sini da cukup untuk buat saya bangun pagi dengan senyuman... BAHAGIA... apa erti bahagia? tanya lah pada hati anda.. apa yang anda rasa...

di atas segalanya... blaja kt ipta, ipts, n yg akan dtg nie.... pengalaman yang tak mungkin saya dapat kat mane-mane la kan... seronok kan bila dapat kutip banyak pengertian hidup, walaupun kadang-kadang terpaksa rebah tersungkur.. tapi tu la....

kadang-kadang kita nampak jalan kat depan kita tu sukar sangat.. dan kadang-kadang kita takut nak tempuh jalan tu... tapi sebenanrnya, xder sape yang dapat tolong kita lalu jalan tu melainkan diri kita sendiri dengan bantuan Allah la kan... dan selepas kita berjaya lalui jalan tu.. kita baru sedar yang jalan tu xder la sesukar yang kita sangka pun.... semuanya kita dapat tempuh dengan masih bernyawa ape... jadi... kalau ada masalah dengan jalan di hadapan korang.. stay cool and cute bebeh... 



sekian.... 




10 comments:

aisyahrosli said...

tatiuc??

amirah zakaria said...

slh satu sbb ialah
HOUSEMATES yg best! hhhaa..

Misz Jenny said...

stay cute?


like!!!!

Kamsida said...

laa...dayah blaja tati plak ke??

debudebukehidupan said...

aisyah : tatiuc? taw ka?? :D

uyu muyu : of kos lah.. housmtes org besut kot.. mesti lah bestt :) tp betul la.. sronok ade kwn2 mcm kt snie... susa na jmpe.. :)

jenny : itu untuk org cute SAHAJA... org biase2.. stay COOL kayh.. :P

debudebukehidupan said...

kamsida : erkkk.. cmne taw.. LOL.. ahaha~~~

Amirah Syahirah said...

dayah! tatiuc kat tganu kan? senang la awak nak balik umah macam tu. :)

watermelonMerah said...

wahhh !! takhabaq mai cheq pun naaa :DDDD and stay cute tu actually untuk amal kan ? :p thankss..muahahhaha

debudebukehidupan said...

amirah:: oh yeah.. mmg agak dkt ngn umah pun!! <3 tp klas ade 6 hari smggu kot... susa jgk na balek.. :(

ama :: ehhmm.. dari semalam ag nie.. yelah untuk amal cute.. :P ahah~~

Kamsida said...

ambik kos pe???